Video medailonek Mgr. Dany Wittnerové

Kandidáti SRDCEM PRO SOKOLOV

č.1   Mgr .Dana Wittnerová

č.2.   Jiří Konvalina,   č.3   Mgr. et Bc. Boris Novický

č.4   Roman Kroha,  č5   Ing. Jiří Karmazín,  č.6   Věra Krumlíková

č.7   Pavel Nerad,  č.8   Zdeněk Černý,   č.9   Pavel Weinhold,  č.10   Michal Šebek

č.11   Kamil Kučera, č.12   Kryštof Magát, č.13   Alexandr Tržecjak, č.14   Hana Dočkalová

č.15   Ing. et. Bc. Miroslav Hudák, č.16   Pavel Poch, č.17   Matyáš Michl, č.18   Veronika Tržecjak

č.19   Jiří Vítek, č.20   Eva Slánská, č.21   Milan Szabó, č.22   Milan Šmejkal, č.23   Jakub Lagron

č.24   Ing. Lucie Valachovičová, č.25   Dušan Novotný, č.26   Alois Dunka, č.27   Pavel Sedlák


Volební PROGRAM Srdcem Pro Sokolov 2022


1. Benefit občana - "SOKOLOVSKÁ KARTA"

2. Hornický dům pro aktivity dětí, mládeže a studenty zdarma

3. Přísnější a spravedlivější rozdělování financí pro všechny sportovní a zájmové spolky

4. Řešení vyloučených lokalit - domy, byty a kriminalita

5. Podpora a řešení průmyslových zón, podpora malých a středních podnikatelů

6. Řešení parkování pro občana, zaměstnance i návštěvníka města. Stavba parkovacího domu " Vítězná"

7. Inventarizace a audit všech rozestavěných staveb a rozpočtových organizací města

8. Podpora studentů VŠ formou stipendií u žádaných profesí a za jasně definovaných podmínek

9. Aktivní diskuze s občany. Veřejné vysílání zasedáních zastupitelstva, včetně možnosti aktivního zapojení občana, Zpětné online zpřístupnění záznamů a všech podkladových materiálů na webových stránkách MÚ.


Mgr. Dana Wittnerová odpovídá na otázky:

Úvod - aneb zda vůbec jít k volbám (když jsou jen "komunální") a koho v nich volit?

Také jsem se v minulosti několikrát rozhodovala, zda jít k volbám a koho v nich volit. Myslím si, že letošních voleb je opravdu potřeba se zúčastnit, protože v nich získá mandát nové vedení města, jehož hlavní úkolem bude, jak naše již dost těžce zkoušené a velmi sociálně exponované město přečká tuto současnou hlubokou krizi, jejíž dopady na naše občany budou zcela jistě nejhorší od roku 1989. A vyjádřit volbou svůj názor je podle mě prvním krokem opravdu aktivního občana, kterému na svém městě záleží.

Nuže a koho volit - já to otočím, spíše koho nevolit. Rozhodně bych nevolila, kandidáty ze žádné strany současné vládní koalice, protože zásadně nesouhlasím s jejich přístupem k řešení existenčních problémům občanů ČR. A jen neúspěch spolustraníků a jejich nespokojenost po prohraných volbách a ztracených místech starostů a radních by měla jejich politiky v Praze dotlačit k tomu, aby více pomáhali v této krizové době občanům stejně, jako to dělají vlády v jiných (sousedních) státech. A pokud v komunálních volbách uspějí kandidáti vládních stran, budou si jejich šéfové v Praze myslet, že je vše v pořádku a větší pomoci se zcela jistě nedočkáme. Oni si také na své mocné stranické šéfy v Praze ani místní komunální spolustraníci s nějakou kritikou ani netroufnou, ve strachu o svoji pozici. A je také třeba sledovat i to, že některé strany se již několik období skrývají za různé bohulibé názvy (třeba jako Hnutí pro město Sokolov, které používá ODS již od roku 2014), ale na kandidátce u příjmení pak vidíte, jaké strany jsou skutečně členy. Za naše hnutí, pokud uspěje v komunálních volbách, mohu slíbit, že budeme na krajské a centrální orgány maximálně tlačit, aby více v této těžké době pomáhali zejména občanům ČR a samozřejmě občanům Sokolova (a ne pouze vysílali signály) - nemusíme se žádných šéfů v Praze bát.

· Sokolovsko dlouhodobě patří k regionům s nejvyšší mírou nezaměstnanosti v republice. Může podle vás město situaci nějak ovlivnit? Pokud ano, jak?

Stát zde má v této oblasti sice více pravomocí a nástrojů, ale i město může k řešení nezaměstnanosti v Sokolově přispět. Jak ? Třeba prostřednictvím větší podpory svých příspěvkových organizací a zejména obchodních společností Sokolovské technické služby (SOTES) a Sokolovská bytová (SB). Ty pak mohou zajistit i další pracovní místa pro občany města a např. i pro zdravotně postižené a s přispěním podpory z Úřadu práce, což už několik let úspěšně realizuje dceřiná firma SB (a tedy "vnučka" města) Sokolovská chráněná. Také musí město pokračovat v podávání žádostí o dotace na zřizování a financování pracovních míst. Rozhodně bude nutné velmi pečlivě přenastavit zejména výdaje rozpočtu města, odpojit od něj všechny kamarády a známé, co z něj dostávají opakovaně a dlouhodobě peníze již setrvačně a jen na svoje jméno, a naopak peníze města směřovat tam, kde co nejvíce pomohou občanům města překonávat krizi, která je dostihne ( např. asi nebude možná tak masivní podpora akcí, ze které nemají prospěch občané Sokolova, ale pouze někteří jedinci...)

Ve spolupráci se subjekty působícími v katastru města vyhledat pozemky, zajistit vhodné podmínky a aktivně započít s realizací průmyslových zón, iniciovat investiční pobídky tak, jak je tomu např. v Chebu. I z posledních zveřejněných údajů je jasné, že největší nezaměstnanost v kraji je v Sokolově právě z důvodu, kdy bývalá vedení města tuto problematiku neřešila a to má nesporný vliv na stávající stav. I s plánovaným útlumem těžby, který byl dopředu znám, měla předchozí vedení města v průběhu let sama tuto problematiku řešit a nenechat jen na přístupu SUAS, kdy právě o její zaměstnance se prvotně jednalo. Na jedno pracovní místo je v Sokolově 2,7 uchazečů. Nejnižší nezaměstnanost je právě na Chebsku, kdy na takové jedno pracovní místo je jen 0,4 uchazeče a rozvoj průmyslových zón s tím nesporně souvisí.

Nabízí se i další možnosti. Např. využití dostupných dotací, rozpočtů a finanč. prostředků města k realizaci dlouhodobě návratných investičních projektů v agrární/zemědělské oblasti (pěstování plodin, zpracovatelský závod) a lesnictví - např. výsadba dostatečného množství nové generace vhodné odrůdy stromů, která bude brzy k dispozici pro zpracování a výrobu tepla v rámci zajištění alternativního/obnovitelného zdroje pro občany.

A rozhodně musí městská samospráva podporovat všechny podnikatele. Vytvářet vstřícné podmínky malým živnostníkům a středním podnikatelům. Neboť i ony mohou svými podnikatelskými záměry vytvořit další pracovní místa pro své spoluobčany. Což má udržitelný dosah ve všech oblastech života jednotlivce i města samotného.

· Jak chcete řešit bytovou situaci ve městě, aby se zabránilo zneužívání bytů takzvanými obchodníky s chudobou?

Po nesmyslném zrušení možnosti vyhlašovat zóny bez doplatků na bydlení Ústavním soudem, a to bez náhradního řešení, by mělo město s využitím své Městské policie a kontrolních orgánů a aktivní spoluprací s orgány hygieny, hasičů, úřadů práce, okresní sociální správy, policie apod. více a nekompromisně tlačit na dodržování všech zákonů i obecně platných předpisů a vyhlášek a ukládanými pokutami za jejich porušování znesnadňovat obchodníkům s chudobou činnost ve městě. Město bude muset více poukazovat na nesmyslně vysoké proplácené úhrady nájmů obchodníkům s chudobou od Úřadu práce ČR za byty oproti např. výši nájmů v městských bytech a navrhovat spolupráci na tvorbě map obvyklých nájmů, které by výši nákladů na bydlení zpřesnily.

Další možností je odkup problémových bytů, domů, jejich revitalizace a následná správa s předem danými a vymahatelnými podmínkami. Odkup domů je ale třeba velmi pečlivě zvažovat, neboť ve své podstatě problém neřeší, ale jen přesouvá do jiných lokalit. Spoléhat se na to, že problémoví nájemníci jen tak opustí lokalitu či město bez toho, aby se dopředu samospráva zajímala o to, kam tito lidé půjdou je nekoncepční a populistické. A zároveň to vysílá signál pro další "obchodníky s chudobou". Podobná taková lokalita (ve městě existující) se může stát pro jiné nástrojem, jak se zbavit těchto domů či bytů a získat za zpětný prodej městu přemrštěné peníze. Nelze jen tak za finance daňových poplatníků přistoupit k odkupu bez dalšího, aby nebyly jasně a transparentně definovány a zveřejněny podmínky, odhady, stav bytů atd. A zároveň byl takovým přístupem dán prostor ke spekulacím a město se tak navíc ocitlo v područí takovýchto spekulantů s byty a navíc byl extrémně zatěžován rozpočet města.

Je třeba také přistupovat ke všem občanům při odkupu či prodeji čehokoliv spravedlivě a rovně.

A nesporně na celostátní úrovni, prostřednictvím našich zástupců v Parlamentu či Senátu ČR se zasadit o změnu zákona ohledně cenových map, který by regulaci obchodu s chudobou značně znemožnil.

· V současné době se počítá s ukončením těžby uhlí na Sokolovsku kolem roku 2030. Jaký je váš názor na případné posunutí termínu kvůli současné energetické krizi?

Vzhledem k současné energetické krizi zásadně podporujeme co nejdelší prodloužení těžby uhlí na Sokolovsku, a to v maximálním možném objemu. Už jen srovnání ceny, kdy např. občan Chebu svému dodavateli (firma Terea, která topí plynem) platí za 1 GJ tepla nově místo loňských 530 Kč s DPH již 1600 Kč (v dubnu byla cena dokonce 2 255 Kč) oproti občanu Sokolova, který za teplo vyráběné z uhlí Sokolovskou uhelnou a. s. v ETI zaplatí 700 Kč je vypovídající. Rozdíl dělá ročně u běžné domácnosti se spotřebou 45 GJ až 40 tisíc korun (zatímco v Sokolově je cena 31,5 tis v Chebu 72 tisíc Kč). Do doby vyřešení současné energetické krize je pro Sokolov a jeho občany jedinou rozumnou cestou zachování těžby uhlí.

Tím se zároveň prodlouží doba pro vytvoření průmyslových zón, které do budoucna musí přinést vytvoření nových pracovních míst tak, aby se zmírnil dopad ukončené těžby nejen pro zaměstnance SUASu.

Dalším úkolem městské samosprávy bude tlačit na zlevnění emisních povolenek, zvlášť teď v této dramatické energetické krizi.

· Z bývalého dolu a současného jezera Medard se má stát nové centrum rekreace, bydlení a pracovních příležitostí. Mělo by se město na projektu nějak podílet? Pokud ano, jak?

Nemám k této problematice mnoho informací, ale domnívám se, že zapojení města do tohoto projektu by bylo prospěšné pro jeho občany, i když Sokolovu tyto pozemky nepatří. Město má oproti soukromému subjektu přístup a může být žadatelem u více dotačních titulů s výrazně nižší mírou spolufinancování, a právě tak by se mohly investovat a realizovat některé části tohoto záměru (asi by u těchto dílčích záměrů mělo dojít k vytváření společných podniků s majitelem území). Zejména bydlení je oblast, kde by Sokolov měl úzce spolupracovat, protože to je jeden z hlavních úkolů města, zajistit svým občanům bydlení a také tím zmírnit odliv obyvatel, zejména těch mladých, k čemuž v Sokolově dochází (stav obyvatel města se snížil z počtu 28 633 v roce 1990 na současných 22 097 tedy o více než 20 %). A zastavit úbytek obyvatel spolu se zlepšením sociální situace považuji za jeden z největších úkolů vedení města do budoucnosti.

Rozhodně podpoříme vše pro rekreaci, všechny druhy sportovišť, vodní sporty, odpočinkové zóny apod. pro všechny občany zdejších obcí, protože v těchto lokalitách bývala krajina pro všechny a v důsledku těžby takových ploch ubylo a měly by se takto zrekultivované vrátit všem občanům dotčených obcí tak, jak bylo původním záměrem po ukončení těžby.

Závěrem bych moc chtěla požádat občany, aby v této složité době nebyli pasivní a k volbám přišli.

Mgr. Dana Wittnerová

Srdcem pro ... | Všechna práva vyhrazena 2022
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky